Hybrid Human- השילוש הקדוש לכושר גופני ברמה עולמית.

כשאנחנו אומרים שאנחנו Building Better Humans, אנחנו מתכוונים שהמתאמנים שלנו הם בין היתר, מכונות פיזיולוגיות יעילות יותר, חיוניות יותר, ובעלי יכולות מגוונות כפי שמודגם בתוכנית האימונים שלנו. למאמן תמיד יש את הדילמה- איזה יכולת אני צריך לאמן יותר\פחות? על מה אני רוצה לעבוד הפעם? באיזה דרך אני רוצה לקחת את המתאמנים לשם? ובדרך כלל הוא יפנה במודע או שלא במודע, לשיעור הראשון בקורס מאמנים- 10 מרכיבי הכושר הגופני. זוכרים אותם? אלו הם 10 הדיברות של תורת האימון, ומגדירים לנו מנעד יכולות אותם ניתן לשפר באמצעות תוכנית אימונים אפקטיבית:

  1. Cardiorespiratory Endurance
  2. Stamina
  3. Strength
  4. Flexibility
  5. Power
  6. Speed
  7. Coordination
  8. Accuracy
  9. Agility
  10. Balance

קרוספיט שואפת להגדיר כושר גופני, לכמת ולמדוד אותו. היא עשתה זאת בגיבוי דאטה של מאות אלפי מתאמנים ברחבי העולם במסגרת הOPEN, ומשלימה את קצה הפירמידה באליפות העולם בקרוספיט, הGAMES. כל שנה הגבול האנושי נפרץ בענף ספורט מסוים, ובספורט הקרוספיט נפרצת היכולת להיות "היברידי" (Hybrid), הכוונה בלהחזיק ביכולות מגוונות ואף מנוגדות, ברמה מאוד גבוהה, בו זמנית. היכולות האלו נבחנות גם אל מול מרכיב האי ודאות בכך שכל שנה האתגרים לא ידועים לספורטאים.

קצת מספרים- לפני כמה שני דייב קאסטרו (הסדיסט שהיה אחראי על האימונים עד השנה) כתב בספר לו constructing the Crossfit Games שהרף החדש של ספורטאי קרוספיט צריכים לשאוף אליו הוא 500פאונד בק סקווט, 5 דקות מייל ו50 עליות מתח. (227 ק"ג, ו5דק' ל1.6 ק"מ). אם יש לכם טיפה מושג במספרים של כוח, ריצה והתעמלות, אתם מבינים שאלו מספרים מפלצתיים כשלעצמם, שלא לדבר על אדם אחד שמחזיק בשלושתם. לקח איזה כמה שנים, וספורטאי נחמד בשם אדם קלינק, צלח את האתגר, וכמו אדם, יש עוד ספורטאים מהטופ העולמי בקרוספיט, למשל ג'יימס ניוברי האוסטרלי האהוב עלינו שהוא ספורטאי גיימס וגם מבצע טריאתלונים ותחרויות איש ברזל, מאוד מהר. בכלל, כדי להיות ספורטאי תחרותי בקרוספיט או סתם לתת בראש באימונים הקבוצתיים, צריך להיות בעל יכולות מגווונות, רבי מימדיות, רחבות, או בקיצור- להיות היברידי.

אז אנחנו מאמינים, שבשביל להפוך לגירסא הכי טובה של עצמך מבחינה גופנית, יש לטפח 3 מרכיבים עיקריים ולמשוך כל הזמן את הגבול האישי, בצורה כמותית ומדודה, לעבר המטרות האלו. וה3 מרכיבים האלו הם- כוח, סבולת, ותנועתיות-גמישות.

למה שלושת אלו? כי הם מרכזים בתוכם הכי הרבה תועלת בריאותית, מקסימום תרגום לשאר היכולות, מינימום סיכון, והכי חשוב- הם פשוטים!

בחן את עצמך- האם את\ה היברידי\ת?

מה הם מספרי הכוח שלך?מהם תוצאות הסבולת שלך? מה היכולת התנועתית שלך?

אם אין לך מושג, כנראה שהתשובה המתבקשת היא לא. אתה לא מספיק היברידי. אם אתה לא מתחת לאיזה מוט כמה פעמים בשבוע, או בדופק בינוני מינוס לכמה שעות בשבוע, לא זז ומרגיש את הגוף בטווחי תנועה ומנחים מורכבים כמה פעמים בשבוע, התשובה היא בטוח לא.

חייבים להיות כנים- תוכנית האימונים של קרוספיט היא מוטה. מוטה לגמרי לכיוון כוח, מכל מיני סיבות, בעיקר כי זה מה שאנחנו מתמחים בו וזה אפשרי במסגרת אימון במועדון\חדר כושר. על סבולת אמיתית כי אפשר לעבוד במסגרת אימון של עד שעה (שלא לדבר על כמה קרוספיטרים שונאים לרוץ), ותנועתיות ברמה גבוהה מחייבת אלמנטים סובייקטיבים ולא מדידים, שגם בזה אנחנו מתקשים בקרוספיט.

בקרוספיט רעננה, אנחנו מצאנו את עולם הכוח כשהתאמנו למירוצי סבולת ארוכים, כך שאנחנו דיי שולטים בשתי העולמות האלו. כעת, התנועתיות-גמישות שלנו תהיה מוקד משמעותי למתאמנים שלנו, אותם אנחנו שואפים לשים במקום הכי היברידי שאפשר, עם אימוני יוגה, מובמנט ומביליטי בשגרת האימונים שלנו.

זכרו- המטרה היא לא להיות חד מימדי, אלא היברידי. יאללה, צאו להתאמן.

The War on Drugs

משהו מאוד מעניין קורה בשבועות האחרונים בקרוספיט העולמי, כאשר מספר חסר תקדים של ספורטאים מדווחים שנפסלו מהשתתפות במשחקי הקרוספיט העולמיים,

המשך לקרוא »