הצמיג שהלך לאיבוד

הקרוספיט נוצר בסוף שנות ה90 כשאיזה DUDE יהודי שגדל בעולם ההתעמלות ואימן הרמת משקולות בחדר כושר אמר לעצמו lets mix it up. גרג גלסמן(בתמונה) לקח אנשים רגילים, אימן אותם במחרב הפתוח של המכון, בלי מכונות או אביזרי אימון מפוצצים אלא עם אמצעים פשוטים כמו קטלבלים מוטות מתחים וצמיגים. התנועות היו בעלות מאפיינים פונקציונליים, גיוון להם את האימונים, ודאג שיהיו עצימים. הוא שם לב שככל שמגוונים את תוכנית האימונים, ממשיכים למצוא את האזור שמחוץ לנוחות של המתאמנים, מאומנים ככל שיהיו, ולגרום לאדפטציה טובה יותר (שזה בשפה שלנו- תוצאות).

אחרי שהעיפו אותו מכל חדרי הכושר כי עשה בלאגן וכי כל המתאמנים התחילו להתאמן איתו, הוא פתח מקום משלו והמשיך לראות תוצאות יוצאות דופן בקרב מתאמניו. אחרי שעוד ועוד ועוד הצטרפו, הוא החליט לתת רקע תיאורטי ומדעי לשיטה, פירסם כל יום אימון באתר, נפתחו עוד מועדונים שזכו לשם CrossFit, כתב נוסחה מאוד פשוטה לכושר גופני ברמה עולמית, ב100 מילים, ואף ערך תחרויות בכדי למצוא את האיש והאישה בכושר הטוב בעולם. התחרויות האלו היו יצירתיות ובחנו אלמנטים מכל קשת היכולות, מטריאתלון ועד הרמת משקולות, מהתעמלות ועד עבודת כפיים. הכל. בשלב מסוים גם ארגוני ביטחון וכוחות הצלה החלו להשתמש בשיטה משום שהיא התאימה להם כמו כפפה- הם צריכים להיות מוכנים למגוון רחב של תרחישים גופניים, וקרוספיט נתן להם בדיוק את זה.

ופה בארץ ישראל? אנחנו כמובן מאחרים בעשור אחרי המדינות שמעבר לים, והקרוספיט צץ לו באזור 2010, שם גם אנחנו גילינו אותו. ראינו באינטרנט אנשים שהופכים צמיגים ונראים טוב, וניסינו גם אנחנו. וואלה עבד הצמיג הזה. בינתיים זה כבר נהיה שיטה עם מועדוני כושר בכל העולם שמחזיקים בזיכיון, סימן מסחרי והכל, ואלו בדרך כלל התמקמו במקומות עם רחבת אימונים כגון מחסנים או מבני תעשייה ועם הזמן עברו גם ללוקיישנים חדשים ונוצצים עם מזגנים ומראות וציוד חדיש. מועדונים אלו זכו לשם BOX כי היו ככה גם נראו. גם אנחנו גדלנו ממחסן קטן למחסן קצת יותר גדול ועד לBOX שאנחנו נמצאים בו ב8 שנים האחרונות ואנחנו גאים שיש לנו מספיק מקום וציוד לאמן קבוצה של עד 15 אנשים, באימון הכי טוב בעיר.

מדהים אה?

הבעיה היא, שאותו BOX גרם לרוב המועדונים בעולם להיות מאוד מקובעים באימונים כך שאימון קרוספיט קלאסי הוא אימון עם מוט, מתח ועוד אלמנט כלשהו. אנחנו הפכנו משיטה שחרטה על דגלה לא להתמחות בכלום, לשיטה שמתמחה בספורט של קרוספיט. אם תרצו, האימונים בBOX הכניסו אותנו לקופסא והוציאה את העוקץ בדמות הגיוון המתמיד, משום שכושר גופני שנועד להכין אותנו לעולם החיצון, לא יכול להיות תמיד בתוך 4 קירות.

זו אחת הסיבות שהחלטנו בקרוספיט רעננה לצאת מהקופסא. לחזור למקורות. למרחבים שמאפשרים לנו לאמן כמו שגלסמן התכוון אי שם לפני שני עשורים. עם מגרשי ספורט, מדשאות, בריכות, רחבה גדולה של דברים כבדים (ניחשתם נכון, צמיגים בכל בגדלים) וכן, גם BOX יפה וחדש עם ציוד מדהים ומזגנים(אבל לא רק).

הצמיג הוא משל. אנחנו לא משתמשים בו כל הזמן, אבל הוא מייצג בשבילנו את השיטה הפשוטה, הישנה, המחוספסת, נטולת יומרנות וגימיקים, שמטרתה להכין אותנו לחיים האמיתיים, מחוץ לBOX דרך יציאה מאזור הנוחות. ועכשיו, זכינו להחזיר את השיטה הזאת בגדול.

מוזמנים לבוא להתאמן איתנו, ליצור לעצמכם איכות חיים במו ידיכם ורגליכם, ולהנות על הדרך.

The War on Drugs

משהו מאוד מעניין קורה בשבועות האחרונים בקרוספיט העולמי, כאשר מספר חסר תקדים של ספורטאים מדווחים שנפסלו מהשתתפות במשחקי הקרוספיט העולמיים,

המשך לקרוא »